Близалките Chupa Chups и Салвадор Дали

Близалките Chupa Chups и Салвадор Дали. Има ли някой, който да не разпознава логото на Chupa Chups? Мнозина обаче не знаят, че то е създадено от испанския художник Салвадор Дали.
Името на близалките идва от испанския глагол chupar, което означава „ да смучеш“.
Компанията е основана в началото на 50-те години на миналия век от Енрик Бернат. Наречена е Granja Asturias и се е намирала в Пилоня, северозападна Испания.
Сладките бонбони на клечка са разработени специално за деца. Компанията забеляза, че от смучещите бонбони пръстите бързо стават лепкави. Близалката Chupa Chups първоначално била на дървена клечка, което я правело идеална както за деца, така и за техните родители.
Ключов маркетингов трик, който Бернат въвежда, бил собствениците на магазини да поставят неговите близалки на тезгяха, а не в зоната за сладкиши и сладкарски изделия. Близалките били поставени на по-ниска височина, за да ги виждат децата.
През 60-те години на миналия век близалката Chupa Chups става изключително популярна в Испания. Тогава Енрик Бернат решава да се насочи към Великобритания и останалата част от Европа и САЩ. Разпознаваемото лого на Chupa Chups трябвало да бъде важна част от този план, тъй като той трябва да се противопостави на мега-корпорациите.
Към кой, ако не към Салвадор Дали, ще се обърне Бернат за създаване на оригинално лого… Дали е испански художник и е един от най-успешните художници-сюрреалисти в света. По време на Втората световна война той бяга от Испания в САЩ. Живее в Ню Йорк и Калифорния в продължение на десет години, популяризирайки славата си и използвайки комерсиалната страна на изкуството, създавайки работа за Lavin Chocolate, Braniff International Airlines, както и телевизионни предавания, марки парфюми и други реклами. Салвадор Дали се завръща в Испания през 1948 г.
Chupa Chups възлага на Дали да разработи лого за тях. Логото на Chupa Chupa е лансирано през 1969 г. с ярко жълта и червена цветова палитра, която привлича окото на децата, като същевременно отдава почит към корените на бизнеса, като отразява цветовете на испанското знаме.
Важен компонент (не е ясно дали това е идеята на Дали или Бернат) е поставянето на логото върху близалката, вместо отстрани. Така то винаги е ясно и напълно видимо.
Марката става хит през 70-те години на 20-ти век по целия свят и Chupa Chups е все още изключително популярна, като на година продава около четири милиарда близалки.
Логото, създадено от великия художник, не се е променяло от създаването си през 1969 г.
Близалките Chupa Chups и Салвадор Дали